Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

KBT

Av bantarbloggen - 19 oktober 2012 06:53

Att "banta" innebär inte bara att gå ner en massa kilo i vikt utan att samtidigt jobba mentalt med sej själv, jag har börjat med att ifrågasätta allt jag äter...tex om jag tänker ta en kaka så tänker jag...är det värt 5 sekunder i munnen och 30 på löpbandet? för jag vet hur länge och hur jobbigt det är att få bort till exempel 100 kalorier och oftast skippar jag då kakan.

KBT har jag hört att det tankesättet kallas!


Jag har en släkting, en ung tjej i 25 års åldern hon har gjort en GBP nu i våras och gått ner 55 kg men hennes mentala har inte hunnit med, hon ser sej fortfarande som tjock.


Nu har min motivation gjort att jag kört stenhårt i 2 dagar och det har gett resultat på vågen , men nu kommer helgen och prövningarna. För vi svenskar förknippar gärna helgen med frossande i god mat, godis och andra onyttigheter som sprit, vin tex.

Ofta hör man...men äter du inget! det är ju helg och då kan du unna dej nått.


Ha en trevlig fredag alla!

 
 
Marie

Marie

19 oktober 2012 08:38

Jag är oxå skeptisk till op. Många på min ort som gjort dessa ingrepp. Grundproblemet återstår dock, för så gott som samtliga. Näe, bra mat och träning. (Men visst känner man ibland att det hade varit skönt om man en dag bara vaknade och de där extra 20 kilona var som bortblåsta...)Ha en härlig helg nu! Verkar bli varmt iaf, så jag ska ta långpromenader!!! //Marie

http://miasvikt.bloggplatsen.se

bantarbloggen

19 oktober 2012 09:54

Jag läser många bloggar bla om människor som gjort en GPB, om nu man blir påkostad en andra chans här i livet varför läser man då att *jag försökte äta en delicatoboll idag men dumpade tyvärr..." jag dömer ingen...det är jävligt svårt att banta men man måste förbereda sej mentalt på ett nyttigare liv...
ha en trevlig helg du med Marie, och jag ska också försöka promenera i helgen
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bantarbloggen - 25 april 2017 10:39


Tandblekning tar bort sötsuget...tillfälligt i alla fall *ler* ...

Av bantarbloggen - 13 mars 2017 17:15


Av bantarbloggen - 13 mars 2017 16:59


Frasiga kesoplättar med lågkalori hallonsylt och lite propud vaniljglass....såååå gott!! ...

Av bantarbloggen - 13 mars 2017 16:46


Nu har jag köpt propud glass...alla var helt ok men ett extra pluss till vaniljen! ...

Av bantarbloggen - 13 mars 2017 08:29


Presentation


BANTARBLOGGEN
Min resa från 88 kg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI

11 sept 

29 sept  

20 okt   

1 nov   

Bloggar:

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards