Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av bantarbloggen - 19 oktober 2012 17:31

Idag kom min äldsta dotter och hämtade mej på jobbet, sen bar det iväg till ett stort köpcentrum.
Mamma sa hon vilka stora säckiga kläder du har, så kan du ju inte se ut....sen plockade hon fram kläder som jag fick prova!
Det blev dyrt men nu ser jag anständigare och ungdomligare ut!
Limegrön Tröja, en likadan knallrosa, svarta tajta byxor med dragkedja bak och till det ett svart linne och en Limegrön/svart scarf.
Nu blir det badhuset igen......sen fredagsmys utan godis, chips och vin



KBT

Av bantarbloggen - 19 oktober 2012 06:53

Att "banta" innebär inte bara att gå ner en massa kilo i vikt utan att samtidigt jobba mentalt med sej själv, jag har börjat med att ifrågasätta allt jag äter...tex om jag tänker ta en kaka så tänker jag...är det värt 5 sekunder i munnen och 30 på löpbandet? för jag vet hur länge och hur jobbigt det är att få bort till exempel 100 kalorier och oftast skippar jag då kakan.

KBT har jag hört att det tankesättet kallas!


Jag har en släkting, en ung tjej i 25 års åldern hon har gjort en GBP nu i våras och gått ner 55 kg men hennes mentala har inte hunnit med, hon ser sej fortfarande som tjock.


Nu har min motivation gjort att jag kört stenhårt i 2 dagar och det har gett resultat på vågen , men nu kommer helgen och prövningarna. För vi svenskar förknippar gärna helgen med frossande i god mat, godis och andra onyttigheter som sprit, vin tex.

Ofta hör man...men äter du inget! det är ju helg och då kan du unna dej nått.


Ha en trevlig fredag alla!

Presentation


BANTARBLOGGEN
Min resa från 88 kg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI

11 sept 

29 sept  

20 okt   

1 nov   

Bloggar:

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards